Wadah Madrasah Pengalaman: Esok tetap datang


Friday, May 29, 2009

Esok tetap datang

Salam

Pagi ini sunyinya seperti biasa,
Suasana mentari yang melimpahkan cahaya disetiap bumbung rumah jiranku sungguh menenangkan hinggakan diriku turut sekali ditelan oleh cahaya itu. Entah mengapa hari ini terlalu payah untuk ku lepaskan,mahu nya aku panjangkan hari ini,agar tiada esok nya lagi. Aku tahu,sering nya aku berubah,namun apa adanya,aku tetap aku. Pilu mengenangkan pemergian hari ini.pasti ada bekas nya.namun tiada ruangnya untuk ku melafaz selamat tinggal untuk pengakhir hari ini, aku tahu esok pasti menjelma.dan pasti aku akan menemui mu lagi. Insya Allah.


Disini akan ku coretkan hari esok.mengapa esok???perlu kah dimengertikan???mengapa bukan kelmarin,bukankah kelmarin adalah peristiwa yang sudah berlalu dan pasti ada ceritanya...tapi mengapa coretan ku ini akan berkisarkan esok?bukankah esok belum kita ketahui kisahnya?apa yang akan aku kisahkan.adakah aku mampu melihat karma.???argh,mengeluh,aku tahu tidak guna mengeluh,yang terjadi pasti ada hikmahnya.


Esok,si memo akan pulang ke kampung,so saya pasti akan merindui nya.cuti tu jangan nakal nakal k.i will misz you.memo jaga diri k.hati hati,..



No comments: