Wadah Madrasah Pengalaman: gigi..jagalah gigi..kesihatan gigi


Friday, April 2, 2010

gigi..jagalah gigi..kesihatan gigi

Hari nie seawal pagi aku dikejutkan dengan penyakit gigi. Aduh, sakit gigi. Aku tak sanggup sakit gigi lagi. " I dont want banana fruit two time ".

Teringat seketika aku pesan ibu. Jangan mamam makanan yang terlalu manis , tapi aku tak kisah dengan nasihat tu, dan skang baru aku sedar, betapa sakit nya menanggung penderitan sakit gigi.

Kuharapkan hari ini seindah Good Friday namun sebaliknya, rupanya this is my Bad Friday.. Biarlah...

Jam 3.00pm aku ke klinik gigi. Bertemu dengan doktor gigi seperti akan kehilangan nyawa. Aku takut benar. Aku diarahkan duduk.

"so,nape g sini"tanya doktor.

"sakit gigilah doktor"bilang ku.

"nape lah doktor nie ngok ngek sangat,nie kan klinik gigi,mestilah aku sakit gigi" omelan hati kecil ku.

C
ek,punya cek, rupa nya gigi aku banyak sangat plug. Huh, aku heran sangat,camne gigi aku banyak plug..huh, amende doktor nie. Gila apa...





So,aku terus balit.malas nak layan sangat doktor tu. . Aku terus lari keluar,coz nie cite aku. Sukati aku lah nak update ape.hahahaha.

Aha...law korang tak nak gigi korang ada plug camnie..jagalah gigi korang k...adik adik janga koat mama gula gula k..tak baik untuk gigi...kerna gigi terserlah keayuan anda..peace



Hope, Good Friday korang bez...

Salam.


.



No comments: