Wadah Madrasah Pengalaman: Yang Terindah


Tuesday, March 19, 2013

Yang Terindah

. 


   Ingat lagi masa pertama kali kita berjumpa . Kau hadiahkan aku sekuntum senyuman yang hingga ke hari ini aku tak pernah lupa akan detik itu . Bagaimana ALLAH mengatur pertemuan yang tak pernah dirancang , bagaimana setiap keping kiriman doa ku ALLAH makbulkan ketika itu dan dipertemukan dengan mu . Manis mu bertudung tertutup aurat mu sopan gerak bahasamu lembut gaya perlakuanmu. Dan bagaimana setiap kebetulan itu berupa satu suratan . Hati ini makin terdidik dan semakin mengecapi kebahagian. Semakin dekat jua aku kepada ALLAH . Cinta kita kerna ALLAH . Kerna ALLAH jua lah yang mengusik hati setiap hamba NYA . Dan kerna itu setiap pohon pohon cinta ku semakin bertunas.

Semenjak kau hadir dalam hidupku ,
Tiada lagi keresahan
Kau menyentuh pintu hatiku tanpa sedar ku izin kan…

Terima kasih sayang , kau tuju kan lagu dakmie – yang terindah kepada ku..

Usia perkenalan kita semakin dewasa , impian , perancangan dan cita cita semakin menebal untuk direalisasikan . Sayang, ingat lagi janji kita. Janji yang dulu. ingat lagi surat cinta ?. Indah kan semua ini. Syukur ku hanya kepada mu Ya ALLAH. Jika tidak kerna saat itu , tidak jualah jemari ini menari dipapan kekunci melakar warkah yang usang ini . Dalam setiap gerak ku pasti terselit wajah mu setiap apa yang ku lakukan pasti ada kamu difikiran . Tawa ku , tangis ku , sakit ku dan sihat ku pasti ada kamu .

Masa kian berlalu . Dugaan , kita tempuh dengan hati yang tenang . Kita belajar menjadi dewasa. Setiap ujian membuatkan kita lebih teguh akan rasa kita.

Namun , aku tidak seperti yang kau harapkan. Maafkan aku sayang. Rasa sayang ku terhadap mu masih menebal. Kini aku berserah dengan takdir . Doa ku tiap kali sujud ku agar dijodohkan dengan mu hingga hujung hayat kita . Pasti nya doa itu belum dimakbulkan . Dan saat ini jika masa itu boleh ku percepatkan hendak saja ku tahu takdir mu dengan ku. Diciptakan untuk seketika atau untuk selama nya. Dan jika masa ini boleh ku undur pasti saja aku percepatkan segala yang belum aku miliki kini. Dan jika ini mimpi yang boleh ku karangkan takdir nya pasti saja sudah ku pimpim tangan mu yang sudah menjadi isteri ku yang sah .

Gigil tubuhku tidak terbendung tangis ku tidak tertahan pasti saja segenap ruang kehairanan mendengar sendu ku . ALLAH menguji setiap hamba nya . Adakah aku yang tidak bernasib baik atau aku yang terpilih . Seketika sendu ini diiringi kisah kisah manis kita . Kisah tawa kita . Kisah impian kita walau kini semua nya seperti cerpen kosong . Andai bisa ku robek hati pasti saja kutinggalkan semua. Aku hampir tak tertanggung nikmat sakit ini.


Aku rindu akan mu sayang... kenapa tidak kita usaha kan kembali hubungan kita . ??? :(
hanya kamu yang tahu ..

:::


Cinta tak pernah meminta untuk menanti. Ia mengambil kesempatan atau mempersilakan.
Ia adalah keberanian, atau pengorbanan.



 Sekadar rekaan semata mata.



.



4 comments:

Unknown said...

yeke rekaan semata2??
mcm tol2 je??

Syazwani Zunidan said...

Hoho , ku sangkakan betul rupa-iinya rekaan . Tapi apa yg di reka ada di alam realiti .

Unknown said...

Huh pandai jgk berjiwang walaupn rekaan..

Mummy MM said...

Sweet Abang Wan eh.. Haha :)